Powered By Blogger

Friday, December 10, 2010

Give thanx to Allah

 assalamualaikum..brtemu kembali..alhamdulillah, msh diberi ksmptan utk trs bernafas di muka bumi Allah ni..
terdetik seketika hati ni utk mndengar lagu dari RAST, setelah aku dipaling..lagu yg sgt minati sejak sekolah menengh lagi..trs mmbuka minda ana & mnginsafkn dr ana..

Setelah Aku Dipaling
Hampir aku hanyut kerana rindu
Pada harta yang pasti reput
Dan lenyap di sini
Hampir aku lupa pada yang Kekal
Kejahilan menyelubungi jiwaku

Sekelipnya mata hilang semua
Yang hanya ku pandang
Yang hanya milikmu

Yang hanya ku idam
Di dalam pandanganMu
Bersama mereka terdahulu

Sungguh aku cari cahaya itu
Untuk menyuluh kelam ini
Setelah ku dipaling
Sungguh aku hina menagih secebis
KeampunanMu setelah aku malu

Sekelipnya mata hilang semua
Yang hanya ku pandang
Yang hanya milikmu
Yang hanya ku pinta
Harapan keampunan
Hati ini telah ku lukai

Sebaiknya manusia Kau ciptakan
Hinanya angkara diri sendiri
Sedegup jantung terleka
Dibuai arus dunia
Selangkah kau menghampiri kehancuran

Sungguh aku cari
Cahaya itu
Untuk menyuluh
Setelah ku dipaling 

Ya Allah, jgnlah Engkau palingkan aku setelah hidayahMu Kau beri...

semalam hari lahir ana & pd ms yg sama hari kematian tuk ana..rs sedih jgk..tp apepn, mnginsafkn dr ana..mgkn dugaan dr Allah spy ana xtrs terpesona ngn usia yg Allah berikan tapi sebaliknya  sbg satu pengingatan kpd ana..ingtlah kematian akn menimpa xkira di mn kite brda, dlm usia apepn, ia xkn trlewat walau sesaat..

 Allah berfirman dalam surah An-Nisa ayat 78 yang bermaksud: "Di mana jua kamu berada,maut 
akan mendatangi kamu walaupun kamu berada di dalam kota-kota yang tinggi dan kukuh".
 Dan dalam firman-Nya yang lain dalam surah Al-A'raf ayat 34 
bermaksud: "Apabila datang ajal mereka, ia tidak akan terawal walau sesaat dan tidak akan terlewat". 
 
semalam juga result final exam keluar..alhamdulillah, disebalik dugaan yg brtali arus ana terima, 
ade sesuatu yg Allah sediakan utk ana..syukur kpd Allah kerna sekali lg beroleh AD..ssgguhnya
 perancangan Allah memang maha hebat..
 
subhanallah...
 
 

No comments:

Post a Comment